Äntligen dags för medlemsutbildning!

Du som medlem i Socialdemokraterna i Blekinge. Vill du lära dig mer om vårt parti, vår organisation, vår ideologi och vår historia? Då är du hjärtligt välkommen att delta i våra medlemsutbildningar. Utbildningen sker i tre steg och de genomförs i Karlshamn och Karlskrona. De är öppna för samtliga medlemmar i Blekinge och genomförs av handledare från hela Blekinge.

Steg 1 i medlemsutbildningen har vi döpt till 1:A. 1:B och 1:C, du kan dock gå dem i den ordningen som det passar dig! Vi erbjuder även ett tillfälle där både del A och B ingår för den som har svårt att hitta tid för tre tillfällen. Se samtliga tillfällen nedan!

Del 1:A

Vår ideologi – socialdemokratins grundläggande värderingar – aktuell politik.

10:e oktober, Karlshamn

Del 1:B

23:e oktober, Karlshamn

Tid: 18.00 – 21.00

Del 1: A + B (Här finns möjlighet att läsa två steg samtidigt)
Vår ideologi – Socialdemokratins grundläggande värderingar – aktuell politik. Vår historia – socialdemokratins framväxt och genombrott – vår organisation – folkrörelsen.

Söndagen den 24:e november, Karlskrona.

Tid 9-15

Del 1:C

Socialdemokraternas ledarskap och organisationskultur – grundläggande mötesteknik.

Lördagen den 28 september, Karlshamn

Tid 9-12

Steg 2

Denna utbildning har vi döpt till 2:A och 2:B och du går dem i den ordningen. Alltså först A sedan B. Steg 2 är en fortsättning om ideologi, historia och organisation. Här tar vi även upp parlamentarismen och opinionsbildning.

Del 2:A

28:e oktober, Karlskrona

Del 2:B

3:e november, Karlskrona

Tid: 9-15

Steg 3
Du som har gått medlemsutbildning steg 1 och 2 är nu välkommen att söka till den tredje delen – Så förändrar vi samhället.
I tredje delen av medlemsutbildningens ges du konkreta verktyg för ett fortsatt aktivt partimedlemskap. Utbildningen ska stärka dina kunskaper och känsla för vikten av folkrörelseorganisering.

Anmälan till steg 3 görs här! Den utbildningen ges centralt!

ANMÄLAN till steg 1 och 2 : Sker till partidistriktet på mejladress: blekinge@socialdemokraterna.se

I din anmälan ska du ange namn, vilken arbetarekommun du tillhör, din mejladress, ditt mobilnummer och ditt personnummer. När vi har samlat in alla anmälningar så får du ett bekräftelsemejl av oss!

Välkommen med din anmälan!