Hampus Engquist blir ny ombudsman för S i Blekinge

Socialdemokraterna i Blekinge stärker organisationen inför valåret 2022. Vi rekryterar den rutinerade socialdemokraten Hampus Engqvist från Karlskrona till ny ombudsman för S i blekinge.

Hampus kommer närmast från en tjänst i region Blekinge där han jobbat med IT, innan dess har han bland annat jobbat med journalisitk.

• Det blir ett riktigt bra team för socialdemokraterna i Blekinge, säger ordförande Heléne Björklund, tillsammans med Anna Carin Leufstedt och Emma Söderbom hos regionpolitikerna, och Jörgen Englin på partidistriktet har vi nu ett riktigt vasst och kompetent gäng som kommer stötta oss bra och vi kommer ge Lennarth Förberg en tuff match om väljarna 2022. När vi kommer lite närmare valet kommer vi dessutom att förstärka med ytterligare en kompetens.
  • Hampus stora nätverk i Blekinge, både vad gäller föreningsliv och politik är en stor tillgång. Vi vill fokusera på viktiga frågor för Blekingarna, sjukvård, jobben och välfärden. Vårt gäng har ett stort nätverk i hela Blekinge och vårt fokus är förstås att driva de frågor som är viktiga för väljarna. Hampus kommer att bli en stor tillgång för oss när vi ska bygga en stark organisatiuon inför valåret, säger Jörgen Englin, försteombudsman för S i Blekinge.
  • Jag ser fram emot att få börja jobba med politik på heltid, säger Hampus Engqvist. Att få vara en viktig del i organisationen och jobba för att S ska vinna valet 2022 ska bli mycket roligt och spännande. Socialdemokraterna är Sveriges största folkrörelse och att få jobba heltid med en så stor organisation ser jag fram emot med glädje.

Hampus tillträder sin nya tjänst den 1 september 2021