Distriktskongress 2019

Till dig som är ombud på vår distriktskongress. Nu är det bara en månad kvar till vi åter ska hålla distriktskongress.

Lördagen den 13 april kl 09.30 samlas 250 ombud på Blekinge Convention Center för att under en heldag ägna oss åt politiska diskussioner, lärande seminarier och traditionella kongressförhandlingar.

Vi är glada att kunna presentera socialförsäkringsminister Annika Strandhäll som partistyrelsens representant. Givetvis kommer det stundande EU-valet vara en viktig del av kongressen. Handlingar till kongressen finner du på vår hemsida om du klickar på denna länken. Program och eventuell annan information kommer när vi närmar oss distriktskongressen ytterligare, så håll utkik i mailkorgen.

Vi vill poängtera att om du inte kan komma på distriktskongressen den 13 april ska du anmäla detta till din arbetarekommun. Det är arbetarekommunen som kallar in ersättare. Du kommer inom några dagar att få allt material hemsänt i ett vanligt brev. Jag hoppas vi ses i Ronneby den 13 april!

Heléne Björklund, Distriktsordförande

Kongresshandlngar, se nedan!