Medlemsutbildningar

Socialdemokraterna är ett folkrörelseparti. För att ut­ veckla våra idéer om framtiden är det viktigt att vi är många som deltar. En medlemsutbildning är ett av de viktigaste verktygen för medlemmarna i vårt parti.

Medlemsutbildning steg 1

Är du ny medlem hos oss? Du kanske inte är ny medlem men ändå sugen på en medlemsutbildning? Nu är det dags att anmäla sig till vårens medlemsutbildning steg 1.

Steg 1:C
Framtidspartiet och grundläggande mötesteknik.
13 februari kl 18.00-20.30, Partilokalen i Karlshamn

Steg 1:B
Folkrörelsen och socialdemokratins framväxt och genombrott.
1 mars kl 18.00-20.30, Karlskrona Folkets Hus

Steg 1:A
Socialdemokratins grundläggande värderingar och aktuell politik.
7 mars kl 18.00-20.30, Partilokalen i Karlshamn

Anmäl dig här »

Medlemsutbildningen steg 1 är en grundutbildning som riktar sig till nya som gamla medlemmar. Den uppdelad i tre delar A-B-C. Det spelar ingen roll i vilken ordning en går de olika delarna, men tillsammans utgör de grunden för att gå Medlemsutbildning steg 2. Fler tillfällen kommer även erbjudas i höst.

Medlemsutbildning steg 2

Har du gått steg 1 eller andra grundläggande medlemsutbildningar och är sugen på mer? Nu är de dags att anmäla sig till vårens medlemsutbildning steg 2.

Steg 2:A
Introduktion och opinionsbildning, från folkhem till nutid samt vår organisation och det parlamentariska systemet
14 mars kl 18.00-20.30, Partilokalen i Karlshamn

Steg 2:B
Att skriva politiskt, Socialdemokratisk strategi och maktanalys
24 mars kl 09.00-15.00, Partilokalen i Karlshamn

Anmäl dig här »

Medlemsutbildningen steg 2 är en fortsättning som riktar sig till De som gått medelmsutbildning steg 1 A-B-C eller motsvarande. Den uppdelad i två delar A-B. Det spelar ingen roll i vilken ordning en går de olika delarna, men tillsammans utgör de grunden för att gå Medlemsutbildning steg 3. Fler tillfällen kommer även erbjudas i höst.