UTBILDNING FÖR NÄTAKTIVI(S)TER

Är du intresserad av att skriva och bilda opinion? Vi behöver dig mer än någonsin! Det var länge sedan skillnaden mellan höger och vänsterpolitiken var så stor. Länge sedan satsningarna på välfärden kan ställas så tydligt mot de borgerliga partiernas hot om skattesänkningar som kommer att drabba de som har de sämst. Det här måste vi berätta om före valet men vi måste även fortsätta att sprida våra budskap även efter den 9 september. Och vi behöver göra det tillsammans!

Därför bjuder Socialdemokraterna, LO och ABF in till en utbildning med fokusopinionsbildning och politiskt skrivande i press och sociala medier. Vi vill samla ett 15-tal personer som kommer att spetsutbildas under en dag. Målet med utbildningen är att vi ska lära oss mer om hur sociala medier fungerar och hur vi bäst är aktiva på nätet. På så sätt tar vi en aktiv del i det långsiktiga opinionsbildningsarbetet.

Utbildningen hålls fredag den 6 aprilRonneby Brunn. Vi startar 10.00 och avrundar runt 15.00. Mer detaljerat program publiceras här inom kort. Vi vill ha 15 deltagareutbildningen. Passa på att anmäla dig redan idag, dock allra senast den 3 april via formuläret nedan. Arrangören förbehåller sig rätten att välja deltagare om det kommer fler än 15 anmälda.

Eftersom Socialdemokraterna håller distriktskongress dagen efter denna fina utbildning erbjuds du som går utbildningen att övernattaBrunnen och sedan vara med på distriktskongressen som gäst. Ange i din anmälan om du önskar övernattning.