FACKLIG – POLITISK VALARBETARUTBILDNING

Lördagen den 10 februari håller vi en utbildning för alla som vill vara med och jobba för en socialdemokratisk valseger den 9 september. Vi håller den tillsammans mellan partiet och LO-distriktet. Ronneby Brunn är platsen för utbildningen.

Vi följer upp succéerna från valen 2010 och 2014 då långt över 100 engagerade valarbetare deltog i denna typ av utbildning. Under dagen får du en genomgång av både partiets och LO,s valstrategier, vi får en rejäl genomgång av vikten av samtal med väljarna och till sist får du chansen att under tre seminariepass välja olika saker att lära mer om.

Seminariepass 2 och 3 är identiska för att du ska kunna välja två av de 6 olika seminarierna.

Denna superintressanta dag börjar klockan 09.00 och vi räknar med att sluta cirka 15.00.

Ta chansen och få en rejäl dos av kunskap och inspiration för att bli en viktig del av den valarbetarkår som tillsammans ska vinna valet den 9 september 2018.

Vi är väldigt glada över att få hälsa Kommunals ordförande Tobias Baudin välkommen till Blekinge. Han kommer att hålla det avslutande inspirationsanförandet på utbildningen.

Programmet finns här.

Deltagarförteckning finns här.

Anmälan är nu stängd. Om du missat att anmäla dig så kontakta Magnus på 0708-109850 eller magnus.johansson@socialdemokratena.se och kolla om det finns några platser kvar.

Välkommen!