Vi söker en ombudsman med inriktning på kommunikation

Socialdemokraterna i Blekinge har fem Arbetarekommuner, en i varje kommun, och många S-föreningar. Vi är två anställda ombudsmän. En av oss ska nu gå vidare till annat jobb och vi behöver en ersättare, kanske är det du.

Vi söker en kommunikatör för att främst jobba med utveckling av kommunikation och opinionsbildning. Rollen är att ansvara för den utåtriktade och interna kommunikationen. Mediaplanering sker gemensamt på expeditionen, men du tar initiativ till utspel och kampanjer, och vet hur man får genomslag även i sociala medier. Uppgiften innebär även ansvar för partidistriktets annonsering och trycksaksproduktion. Du stöder hela partidistriktets verksamhet genom att ta fram texter och material och deltar i partidistriktets olika aktiviteter. Du har vana att hantera media. Du utvecklar även metoder för kampanj och ser till att dessa används i organisationen. Du är en folkrörelsemänniska som delar Socialdemokraternas värderingar. Du har ett folkbildningsperspektiv och stor pedagogisk förmåga i arbetet tillsammans med andra.

I tjänsten ingår arbetsuppgifter kopplade till kommunikation via webb och sociala medier samt material- & annonsproduktion – därför är färdigheter inom dessa områden nödvändigt. Vi jobbar med Mac och i program från Adobe. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet kan vara meriterande. Tjänsten omfattar heltid och är en tillsvidareanställning. Arbetstiden är oreglerad. Tillträde snarast. Kollektivavtal med Handelsanställdas förbund. Tjänstgöringsort Karlskrona, arbetsområde Blekinge län.

Välkommen med din ansökan senast den 21 augusti till blekinge@socialdemokraterna.se.

Mer info om tjänsten kan du få av försteombudsman Magnus Johansson på magnus.johansson@socialdemokraterna.se eller 0708-109850

För fackliga frågor hänvisas till Ewa Jansson i Handels ombudsmannaklubb. Du når Ewa på ewa.jansson@socialdemokraterna.se eller 0703-332070.