Tobias Baudin besöker Blekinge

Lördagen den 10 februari håller Socialdemokraterna och LO en gemensam valarbetarutbildning på Ronneby Brunn. Med start 09.00 kommer runt 100 engagerade socialdemokrater att prata om hur man vinner val. Utbildningen avslutas framåt eftermiddagen med ett anförande av Kommunals ordförande Tobias Baudin.

Det är tredje gången som denna typ av utbildning genomförs som en uppstart på valarbetet. De två övriga åren har deltagarna varit mycket nöjda med dagen. Vi kommer att arbeta i helgrupp, lite större seminarier och lite mindre seminarier med olika inriktning. Programmet för dagen finns här.

– Jag är mycket glad över att vi nu utvecklat valarbetarutbildningen genom att vi också kopplar på den fackliga valrörelsen säger Magnus Johansson, ombudsman på Socialdemokraterna Blekinge och regional valledare. Genom att vi tillsammans för ut våra budskap och delar med oss av metoder och kunskap blir vi väldigt starka ihop. Därför är det extra roligt att vi får ta emot Kommunals ordförande Tobias Baudin som avslutar utbildningen med ett anförandeoch därmed befäster den samlade styrkan i den gemensamma arbetarrörelsen avslutar Magnus.